پنجشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۸۸ - ۰۴:۴۹
۰ نفر

نهمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان منطقه یک کشور با حضور 11 استان از 30 فروردین به میزبانی بوشهر برگزار می‌شود.

نهمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان منطقه یک کشور با حضور 11 استان از 30 فروردین به میزبانی بوشهر برگزار می‌شود.این جشنواره در چهار بخش فیلم کوتاه، عکس، فیلمنامه و پوسترفیلم از 30 فروردین تا دوم اردیبهشت در مجتمع فرهنگی بوشهر برپا خواهد بود.

استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی‌، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس‌، قزوین کرمان، مرکزی، هرمزگان و یزد در این جشنواره حضور دارند. آثار جشنواره توسط9 داور در بخش‌های مختلف جشنواره مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. اسعد نقش‌بندی، اسماعیل عباسی، ساعد نیک‌زاده داوران بخش عکس و پوستر فیلم، مهرداد اسکویی، پوران درخشنده و محمد در‌منش داوران بخش فیلم و مینو فرشچی و حمید جمدل و رامتین شهبازیان نیز داوران بخش فیلمنامه هستند.

شفیعی که دبیری جشنواره را برعهده دارد، می‌گوید: از مجموع هزار و 458 اثر ارسالی در بخش‌های مختلف به این جشنواره 141 اثر پذیرفته شد. در بخش عکس از مجموع هزار و 54 عکس رسیده به دبیرخانه 64 عکس در بخش پوستر فیلم از 33 پوستر 18 پوستر به بخش مسابقه جشنواره راه یافت.

به گفته دبیر نهمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان در بخش فیلم نیز از 229 فیلم ارسالی به دبیر خانه 38 فیلم و در بخش فیلمنامه نیز از 149 فیلمنامه ارسالی 21 فیلمنامه به بخش مسابقه راه یافت.

شفیعی گفت: فراهم کردن بستری مناسب برای تبادل اندیشه‌ها و آموخته از طریق گرد‌آوری و عرضه هدفمند آثار از اهداف برگزاری جشنواره است. وی افزود: کشف توانمندی‌ها و تشویق سینماگران عرصه فیلم کوتاه به ابتکار و نوآوری و شناسایی و معرفی استعداد‌ها و ارج نهادن به توانمندی‌های موجود در این عرصه و تولیدات همسو با نگاهی ژرف به فرهنگ، اقلیم، قومیت‌ها و پاره فرهنگ‌های مناطق مختلف سرزمین ایران از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

شفیعی گفت: کارگاه‌های آموزشی تخصصی مربیان سینمای جوان کشور کارگاه آموزش تخصصی هنرمندان و علاقه‌مندان نمایشگاه آثار راه یافته به جشنواره در رشته پوستر فیلم و عکس نمایشگاه کتاب به موضوع سینما‌، هنرهای تجسمی و جلسات نقد و بررسی آثار با حضور منتقدان برجسته کشوری از برنامه‌های جنبی نهمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان در بوشهر است.

برگزاری جشنواره مجسمه‌های شنی در ساحل دلوار، گشت دریایی، بازدید از اماکن و آثار تاریخی، عکاسی از بافت قدیم بوشهر و بازار ماهی‌‌فروشان با حضور اساتید عکاسی، کارگاه تخصصی عکس با موضوعات مختلف، کارگاه تخصصی مدیریت در کلاس با حضور مربیان عکاسی، عکاسی از لنگرگاه و اسکله اداره بندر، کارگاه تخصصی فتوژورنالیسم، کارگاه تخصصی فیلمنامه‌نویسی، آشنایی با فرمت‌های دیجیتال و... از دیگر برنامه‌های جشنواره سینمای جوان بوشهر است.

دبیر جشنواره معتقد است برگزاری نهمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان می‌تواند فرصت و موقعیت مناسبی برای شکوفایی استعدادهای هنرمندان
 باشد.

شفیعی اظهار داشت: استان بوشهر از نظر ظرفیت‌های هنری در سطح بالایی است و هنرمندان خوبی در عرصه فیلم و عکس دارد که در چند جشنواره ملی و بین‌المللی
حائز مقام شدند.

وی افزود: با توجه به آمادگی که در بین هنرمندان بوشهری وجود دارد می‌طلبد تا با برگزاری جشنواره‌هایی استعداد این هنرمندان جوان شکوفا شود. در این مدت شاهد تحرکات و فعالیت‌های خوبی در عرصه هنر بودیم و نهمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان می‌تواند پایه‌ای برای فعالیت‌های گسترده در سال‌های آینده باشد.

شفیعی ادامه داد: جشنواره‌ها محلی است برای اینکه هنرمندان خودشان را بیشتر شناسایی کرده و میزان توانمندی خود با دیگران را بسنجند.

وی اضافه کرد: پایگاه اطلاع‌رسانی نهمین جشنواره منطقه سینمای جوان (WWW.LIANFILMAX) نیز به صورت روزانه اخبار و رویدادهای مرتبط با این جشنواره را در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد.

همشهری استان‌ها

کد خبر 79115

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز